Donderwolk in de keuken

Soms kom je thuis en wil je het liefst meteen crashen in de zetel, met op de televisie één of andere feelgoodmovie. En daar hoort een portie comfortfood in de vorm van een makkelijke pizza of lasagne bij natuurlijk. Geen moeite, supersnel en lekker. Gisteren had ik zo’n dag. Geen zin om te koken, een beetje balen en proberen excuses te verzinnen om voor één keer toch maar te zondigen en een diepvriespizza in de oven te zwieren. Ik moet toegeven: de enige reden waarom ik dat niét gedaan heb was omdat ik simpelweg geen diepvriesmaaltijden meer in huis heb. Zo braaf ben ik dus, dat ik de tips uit De voedselzandloper (verwijder alle ongezonde voedingsmiddelen!) nauwgezet opvolg en ik had even een grondige hekel aan het hele gedoe. Misschien was mijn ‘bui’ een gevolg van het afkicken van suiker en koolhydraten? Misschien was ik inderdaad gewoon moe? Feit is dat het koken achteraf toch niet zo’n onmogelijke opdracht bleek. Hoe langer ik in de potten roerde, hoe leuker en ontspannender ik het vond. Het resultaat bleek bovendien heel erg lekker te zijn, ook de vriend strooide kwistig complimentjes rond. Zou ik toch nog een keukenprinses worden?

Ik maakte gevulde champignons met kaas en noten klaar: eenvoudig, supervlug klaar en helemaal oké met de voedselzandloper. Toegegeven, op de foto ziet het er echt niet uit, maar heeft wel gesmaakt! 

4 thoughts on “Donderwolk in de keuken

  1. Je eten ziet er echt niet zo lekker uit!
    Eigenlijk is eten volgens de voedselzandloper best moeilijk.
    Ga je nu echt brood , pasta en rijst volledig bannen?
    In ieder geval VEEL SUCCES !

  2. Ja, het ziet er inderdaad helemaal niet lekker uit. :) Ik had er nog wat gemengde salade en quinoa bij geserveerd, misschien was een foto van het totaalplaatje een beter idee geweest. Brood, pasta en rijst zal ik zeker niet volledig bannen, dat hou ik nooit vol, véél te lekker! :) Ik zal wel altijd voor de volkorenversies kiezen, en heel wat minderen.
    Veel dank voor je aanmoediging!

  3. kan je ook je receptjes meegeven op de blog indien niet te uitgebreid? zou handig zijn…alvast heel heel veel succes, ik zou het niet kunnen: koolhydraten laten…

  4. In één van mijn volgende posts zal ik een aantal receptjes meegeven. Ze zijn zeker niet uitgebreid: ik heb zelf niet zoveel tijd om te koken dus het moet wel lekker vlug klaar zijn. Behalve de eerste dagen valt het eigenlijk best mee om koolhydraten te schrappen (of toch heel erg te minderen). Dank voor je steun!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

