Sanne in filmland (1)

Sanne Van den Plas is deze maand onze filmrecensente. Elke woensdag gaat ze een nieuwe film checken en op donderdag bezorgt ze ons haar ongezouten verslag. Dankzij Sanne weet je dus welke film je zeker moet zien… en welke zeker niet. Gisteren maakte ze haar debuut als Steps-recensente. Hierbij Sannes eerste verslag… 

The Campaign, humor met een boodschap

Hey daar Steps-fans! Klaar voor vier weken Sanne? Deze maand hou ik jullie persoonlijk op de hoogte van wat hot or not is in filmland. Zondag werd ik al voorgesteld in de nieuwe Steps, en inderdaad ik hou van zalige wegdroomfilms. (Denk aan titels als Valentine’s day of Love Actually…. Graag in combinatie met Hugh Grant of Jude Law alstublieft.)

Maar gisteren besloot ik om Channing Tatum (en een hele hoop zakdoeken) in te ruilen voor The Campaign. Voor de verandering een eens niet zo romantische komedie – alles voor de job nietwaar? Deze film van Jay Roach vertelt het verhaal van congreslid Cam Brady (Will Ferrell in real life), in de aanloop van de presidentsverkiezingen. Na een seksschandaal krijgt hij tegenstand van Marty Huggins (Zach Galifianakis, aka ‘die van The Hangover’). Wat volgt is een hilarische politieke oorlog, met alle gevolgen van dien. Op de affiche blinkte niet voor niets: ‘May the best loser win’.

Mijn oordeel? Het hele verhaal was niet meteen my kind of story, maar ik geef eerlijk toe: ik heb me laten verrassen.  Beide acteurs zijn in de wieg gelegd om komedies te maken. Ja, ze zijn er dus in geslaagd me meerdere malen aan het lachen te brengen. Daar dient een komedie toch voor hé?

En neen, je hoort me niet bloggen dat dit de beste film is die ik ooit gezien heb of dat dit avondje me nog jarenlang zal bijblijven. (Daar is nét iets meer drama en een happily-ever-after voor nodig.) Maar wie houdt van een avondje laidback cinema, zit goed met The Campaign.

Samengevat: Verwacht geen supersterk verhaal of buitengewone acteerprestaties. The Campaign is goed voor een ontspannend avondje uit, niets meer en niets minder.

Tot volgende week!
Sanne Vdp xoxo

2 thoughts on “Sanne in filmland (1)

  1. Pingback: Sanne in filmland (2) | STEPS CITY PARADE

  2. Pingback: Sanne in filmland (2) - Steps

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

