De voedselzandloper: lekker zondigen!

Vrijdag had ik al gewaarschuwd dat ik ging zondigen, en dat is precies wat ik gedaan heb. Mooi weer, een BBQ, fijn gezelschap en een paar alcoholische experimenten, meer is er niet nodig om mijn vrolijk naar frietjes en (rood) vlees te doen grijpen. Ter verdediging: er zijn verzachtende omstandigheden. Ik had niet zelf gekookt, de keuze was beperkt en Kris Verburgh himself geeft toe nu en dan ook eens een ijsje of een taartje naar binnen te schuiven. De voedselzandloper is ook geen dieet maar een leidraad om gezonder te eten. Je haalt eruit wat je zelf wil. De rest van het weekend heb ik overigens wél netjes alle richtlijnen gevolgd, zonder dat ik het lastig vond, integendeel.

Vandaag is een ander verhaal. Geen ontbijt wegens veel te laat opgestaan, en de salade-met-kip (bedoeld als lunch en heel voorbeeldig op voorhand klaargemaakt) bleef vergeten in de koelkast achter. Ik was wel wakker genoeg om wat fruit en een zakje nootjes mee te grissen, en that’s it. De hele voormiddag had ik honger, en de kant-en-klare maaltijdsalade die ik over de middag kocht, bleek duur en smakeloos. En dus heb ik nog steeds honger. Nope, dit is geen mooi voorbeeld van hoe het moet. Gezonder gaan eten is de uitdaging niet. Voldoende discipline opbrengen om goed voorbereid de dag te beginnen, dat is helaas een ander verhaal. Maar hoe doe je dat als je nu al niet genoeg hebt aan 24 uur in één dag? We zullen het toch proberen. Beloofd.

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

