Sanne in filmland (3)

 Sanne Van den Plas is deze maand onze filmrecensente. Elke woensdag gaat ze een nieuwe film checken en op donderdag bezorgt ze ons haar ongezouten verslag. Dankzij Sanne weet je dus welke film je zeker moet zien… en welke zeker niet.

Hello again! Voor de derde keer op rij breng ik jullie op de hoogte van het reilen en zeilen in de filmbusiness.  En deze week heb ik iets speciaal voor jullie in petto. Hij ziet er lief en schattig uit maar is werkelijk zo brutaal als een aap. Dames en heren, mag ik jullie voorstellen … TED. Al maanden is deze kleine  teddybeer een echte hype in Amerika. Enkel al op Twitter bestaan er tientallen Ted-accounts,  samen goed voor miljoenen followers. Reden genoeg dus om Ted eens te checken en te beoordelen.

John Bennett (Mark Wahlberg) was vroeger een buitenbeentje. Het liefst van al zou hij, net als iedereen, een beste vriend willen hebben. Op achtjarige leeftijd lijkt zijn wens in vervulling te gaan wanneer zijn teddybeer Teddy tot leven komt. Ze beloven elkaar dat ze steeds samen zullen blijven, forever and ever … en zo geschiedde. Teddy (Ted voor de vrienden) en John zijn al 27 jaar de beste vrienden, aka de Thunderbuddies. Maar er is  ook nog iets anders in Johns leven. Of liever gezegd, iemand anders: zijn vriendin Lori (Mila Kunis). Zij is het puberale gedrag van John en zijn teddybeer beu en plaatst John voor een gewaagde keuze … zij of Ted.

Moeilijk dilemma, don’t you think? Hoe het verhaal  verder loopt, ga ik jullie in ieder geval niet verklappen want ik wil jullie met z’n allen naar de cinema sturen om naar Ted te gaan kijken. Liefhebbers van een goede komedie zullen zich dit zeker niet beklagen. Ik durf er mijn eigen teddybeer zelfs voor te verwedden.

Opgelet! Ted is niet geschikt voor mensen die denken dat een film over een teddybeer meteen baby-proof is. Kleine kinderen laat je dus best thuis. Grappen in de film zijn soms grof en compleet over the top maar toch is het onmogelijk om een lachbui te onderdrukken. Er wordt zelfs gelachen met Taylor Lautner (remember de handsome weerwolf uit Twilight). En ja, in normale omstandigheden wordt er NIET gelachen met Taylor Lautner, maar toegegeven, deze keer is het wel grappig.
Fans van Family Guy zitten bij Ted alvast wél aan het goede adres want Seth MacFarlane,  de man achter de animatieserie, is de regisseur van deze hilarische komedie. Hij is tevens ook de stem van Ted.

Stiekem heb ik een beetje vals gespeeld want officieel wordt de film pas gereleased op 10 oktober (noteer deze datum alvast in jullie agenda). Wie (net zoals ik) niet zo lang kan wachten, krijgt nog tot 22 september de kans om te lachen, gieren, brullen, met de avant-première van Ted tijdens de BNP Paribas film days. Meer informatie over dit event kun je vinden op www.filmdays.be.

Wacht dus niet te lang en check it out!
Veel knuffels,

Sanne

One thought on “Sanne in filmland (3)

  1. Hey Sanne

    Voor vorige weekend hadden mijn zus en ik gratis filmtickets, maar er was eigenlijk niets dat we speciaal wilden zien. Had ik je blog niet toevallig gelezen, zou ik nog niet eens naar de trailer van Ted gekeken hebben, maar de film bleek dus de moeite waard. Bedankt voor de tip!!

    Groetjes, Kristien

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

