Mijn geheime wapen om makkelijk af te vallen?

 Ik val in herhaling maar het is wél een feit: ook na 3 weken ‘voedselzandlopen’ heb ik nog steeds geen al te zware cravings naar brood, pasta of rijst. Eindelijk ben ik onder de 60 kilo geraakt, zonder honger te lijden. Mijn geheim? Een goed ontbijt met… havermout! Toegegeven, voorheen nam ik alleen maar een ontbijt als er croissants en champagne aan te pas kwamen. Omdat dat eerder uitzonderlijk was (toch wat de champagne betreft) stoof ik ’s morgens vaak de deur uit met alleen maar een kop sterke koffie achter de kiezen. Tegen 10u werd ik dus gek van de honger en moest de snoepautomaat eraan geloven. Best lekker hoor, die chocoladewafel als ontbijt. Maar ik werd er dik van en de honger bleef. Geen goed idee dus.

Sinds De voedselzandloper heb ik havermout ontdekt. Of liever: herontdekt. Als kind walgde ik van havermout, het was dus met grote tegenzin dat ik nogmaals zo’n papje klaarmaakte. En verrassing: vandaag vind ik het superlekker! Ik maak ‘em meestal klaar met sojamelk en schuif het kommetje zo de microgolf in. Soms vervang ik de melk door een flinke portie sojayoghurt. Met wat vers fruit en extra noten erbij, een kopje (groene of witte) thee en mijn glas vers geperst sinaasappelsap neem ik eindelijk de tijd om rustig te ontbijten. Ik moet er een kwartiertje vroeger voor opstaan maar de zekerheid dat ik daardoor tot de middag niet hunker naar suiker (of welk eten dan ook), maakt alles goed. Havermout is bovendien een superfood boordevol vitamine B1, ijzer en magnesium en bijzonder goed voor de bloedspiegel, cholesterol en darmwerking (zorg er wel voor dat je suikervrije havermout koopt!). Neen, het klinkt niet cool maar ik ben met plezier een havermoutjunkie.

4 thoughts on “Mijn geheime wapen om makkelijk af te vallen?

  1. Jaloers ! Jaloers ! Ik ben jaloers.. :-) Ik heb intussen wèl al mijn boek, maar ben nog niet gaan zitten om me er in te verdiepen. Tja, zo schiet het ook niet op, hé ?…
    Volgende week begin ik er aan. Genoeg gepalaverd. Laat je me eens weten waar je die lekkere havermout koopt ? Ik ken dat niet..
    Dikke proficiat met het overschrijden van de 60 en fijn weekend !

    • Dank je wel voor je berichtje!
      Ik neem de gewone havermout van Quaker (te koop in elke supermarkt) en voeg daar zelf fruit en noten aan toe.Ben je ondertussen ook al begonnen met De voedselzandloper? We duimen voor jou!

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

