Vijf kilo kwijt op één maand met De voedselzandloper!

 De tijd gaat snel, ook als je het zonder  junkfood, (wit) brood, suikers en ander troostrijk maar ongezonde voeding moet stellen.  Een maand lang heb ik volgens de principes van De voedselzandloper geleefd, en nu zit het erop. Ja, ik ben eraan begonnen onder lichte dwang van collega’s (“Neen gij,  je bent niet te dik. Maar ga toch maar op dieet. Omdat wij dat leuk vinden, voor de blog.”) maar ondertussen heb ik de smaak wel goed te pakken gekregen.  De hele controverse rond het boek kan mij gestolen worden: ik heb er deugd van gehad. Dankzij dit experiment ben ik me meer bewust van wat en hoe ik eet, hervallen in mijn oude gewoontes is gewoon een no go. Tuurlijk, nu en dan een pizza of een frietje van de frituur zal ik niet langer afslaan, maar gezonde voeding krijgt toch voorrang.  Tv-kok Piet Huysentruyt is ook overtuigd en werkt samen met auteur Kris Verburgh aan een kookprogramma gebaseerd op De voedselzandloper. Behalve Komen Eten (the original, om duidelijke redenen) kijk ik niet naar programma’s waarin koken een hoofdrol speelt, maar deze keer kan ik niet wachten tot het zover is.

Om de voedselzandlopermaand met de woorden van Huysentruyt af te sluiten:  wat hebben we geleerd?

  1. Dat het vrij gemakkelijk is om af te kicken van koolhydraten en suikers. De eerste dagen is het tandenbijten, daarna is het euh, a piece of cake.
  2. Dat havermout lekker is. Niet zeuren. Het is écht lekker. Punt.
  3. Dat we zonder problemen een volledige maaltijd kunnen klaarmaken volgens de principes van De voedselzandloper. En dat het smaakt.  Alleen de presentatie lijkt (nog) nergens op.

O ja, de weegschaal gaf deze morgen 59 kilo aan. Vijf kilo op één maand, zonder honger. Geef toe, pretty cool. We gaan het vieren met een lekkere praline van Corné Port-Royal. Eéntje maar, en een fondant. Omdat het mag volgens De voedselzandloper.

3 thoughts on “Vijf kilo kwijt op één maand met De voedselzandloper!

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

