Enthousiast in vijf dagen! (1)

Nothing great was ever achieved without enthusiasm. Het is het levensmotto van Johan Driessens en misschien binnenkort ook van Onze Man op de redactie. Johan is een inspirerende coach die een lees- en doeboek uitbracht die je enthousiaster laat leven. In 5 dagen! En dat gaat hij dus testen…


Het is maandag, niet meteen mijn meest favoriete moment van de week. De komende vijf dagen staan er een deadline voor Steps én Steps Deluxe op het menu. Druk, druk, druk in het kwadraat dus. En in zo’n werkweek moeten we dan nog dit boek lezen. (En nee, boeken lezen is géén hobby!) Enthousiast worden we er alleszins niet van. Maar goed, positief zijn Bart, we gingen het een kans geven! En als het in zo’n week lukt (nóg) enthousiast(er) te worden…

Hoe enthousiast ben ik in het dagelijkse leven? Euh, redelijk enthousiast. Toch af en toe, denk ik. Om zeker te zijn, vroeg ik het even aan mensen die het kunnen weten. Mijn collega’s:  “Dat zit wel snor hoor, als je tenminste geen last hebt van werk- en kleine-kindjes-stress.” Mijn baas: “Tja. Voor het een ben je al enthousiaster dan het ander.” En last but not least, mijn lief en moeder van mijn kind: “Ik zou jou ook redelijk enthousiast noemen. Hangt er van af hé. Als je gaat voetballen met de vrienden dan kan het niet op, maar als je de kippen moet gaan water geven… In het algemeen zou ik je voor enthousiasme een 6 op 10 geven.” Lap, en ik die al heel mijn leven naar tien op tienen streef. Waar is dat boek?!?

De komende week zal ik hier bloggen over wat ik al bij- (of af)geleerd heb. Voor concrete tips, moeilijke vragen, enthousiaste momenten, serieuze business en the road to happiness: dees blog is the place to be!

Het lees- en doe-boek ‘Enthousiaster leven in 5 dagen’ is volgens auteur Johan Driessens een must voor iedereen die een enthousiaster, gelukkiger en kwalitatiever leven wil leiden. Wil jij het net als ons proefkonijn proberen? Bestellen kan hier!

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

