Enthousiast in vijf dagen! (5)

Nothing great was ever achieved without enthusiasm. Het is het levensmotto van Johan Driessens en misschien binnenkort ook van Onze Man op de redactie. Johan is een inspirerende coach die een lees- en doeboek uitbracht die je enthousiaster laat leven. In 5 dagen! En dat is hij dus aan het testen…

So what! Dat is vandaag mijn lijfspreuk. En vandaag is ook (eindelijk!) Dag 1 van mijn trip richting enthousiasme. Ik had gisteren al geblogd én uitgelegd dat the road to happiness langs de SMILE-strategie passeert. Vijf technieken, afgekort in S.M.I.L.E,  goed voor vijf dagen bezigheidstherapie die uiteindelijk leiden tot een enthousiast(er) leven. En de goede verstaander/bloglezer had al door: de S staat voor ‘So what!’. Et alors…


Vrij vertaald is de opdracht vandaag dus: Mens erger je niet. Volgens coach Johan verliezen mensen veel te vaak hun humeur door banale zaken. Omdat het regent. Omdat onze favoriete voetbalploeg verliest. Omdat we in de file staan. Omdat de melk op is. Omdat je een deal niet hebt kunnen sluiten. Omdat het huis overhoop ligt. Omdat. Omdat. En hij heeft een punt, niet? Eigenlijk zijn al deze zaken niet zó erg. Dus als we die gewoon beantwoorden met een welgemeende ‘so what!’ behouden we ons goed humeur.

En dat ben ik dus al een hele dag aan het doen. Een klein beetje overslapen? So what! (Ik heb dat opgelost door niet te ontbijten, baas.) Een beetje babykwijl op ons T-shirt? So what! (Ik heb een verse aan, baas.) De *grmbl* pc die weer niet mee wil? So what! (Het zal wel aan mij liggen, baas.) Het to do-lijstje dat al maar langer en langer wordt? So what! (Ik ga niet naar huis voor ik klaar ben met alles, baas.)

Je merkt het: ik zou het wel kunnen gewoon worden. En ja, het helpt hoor. In plaats van me te ergeren (wat ik in sommige van bovenstaande gevallen wel eens zou doen) heb ik nu gewoon es de schouders opgehaald, luidop mijn twee woorden gezegd, eens gelachen en rustig verder gewerkt. (Goed hé, baas!)

Vanavond gaan we dat eens lekker testen op café. (Op de poef? So what!) Morgen zitten we aan de M, zondag de I en maandag de L  én nog eens bloggen.  Benieuwd? Ik ook! Tot dan!

Het lees- en doe-boek ‘Enthousiaster leven in 5 dagen’ is volgens auteur Johan Driessens een must voor iedereen die een enthousiaster, gelukkiger en kwalitatiever leven wil leiden. Wil jij het net als ons proefkonijn proberen? Bestellen kan hier!

2 thoughts on “Enthousiast in vijf dagen! (5)

  1. Pingback: Enthousiast in vijf dagen! (6) | STEPS CITY PARADE

  2. Pingback: Enthousiast in vijf dagen! (6) - Steps

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

