Enthousiast in vijf dagen! (8)

Nothing great was ever achieved without enthusiasm. Het is het levensmotto van Johan Driessens en misschien binnenkort ook van Onze Man op de redactie. Johan is een inspirerende coach die een lees- en doeboek uitbracht die je enthousiaster laat leven. In 5 dagen! En dat is hij dus aan het testen…

Luid de klokken! Er is licht aan het einde van de enthousiasme-tunnel! Vandaag is de laatste dag van mijn rit richting geluk. Op dag 5 van de SMILE-Techniek staat na de S (so what!), de M (more fun!), de I (ik ben verantwoordelijk!), de L (lach meer!) de E op het programma. En de E is Energie! Want… Enthousiasme is – dixit coach Johan – pure energie. Meer energie = meer enthousiasme = mission accomplished.

En het mag niemand nog verbazen, ook om energie op te wekken heeft onze coach enkele trucjes. Wij sommen snel snel even op: slaap genoeg en goed, doe powermoves (soortement van schaduwboksen met luide kreten), vang rond de middag een uiltje (maar niet langer dan 30 minuten slaapkoppen), luister naar de juiste muziek (gelijk wat als je er maar vrolijk van wordt), beweeg (!!!), eet gezond, mijd negatieve mensen en last but absolutely not least: verander overdag eens van sokken. (En neen, we vinden dit niet uit.) “Je zult verbaasd zijn over het effect” dixit wie anders dan coach Johan. (We hebben het zelf nog niet geprobeerd, maar we zijn ondertussen al een klein beetje benieuwd. Heeft hier iemand ervaring?)

De doe-opdracht van vandaag is meteen onze favoriet uit het hele boek: ga twee uur wandelen en neem foto’s van dingen waar je enthousiast van wordt. Eender wat! En laat dat nu net een van mijn hobby’s zijn – maar dat wist je al natuurlijk.

Mijn middagpauze duurt máár een uur (schande!), dus heb ik me de vrijheid genomen om slechts één uur te wandelen. (Vergeef me coach!) De Steps-redactie ligt ook niet in New York, dus superdolmega-enthousiast werd ik niet van de omgeving hier. (Vergeef me Roeselare!) Maar ik heb wel foto’s genomen van dingen die ik leuk vond. Hou je vast…


Het meest enthousiasmerende van de hele wandeltocht: DE ZON!


Halloween doet vreemde dingen met mensen. En hun voortuin.


Geitenwollen sikken… want beestjes zijn altijd leuk!

 
Ook al walkend dineren was leuk. Eens iets anders dan bij de pc.


En what the… is een Pennoen???


Een kleine boodschap voor honden die hun grote én kleine boodschap moeten doen.


En écht heel leuk: de kleinste siervijver ter wereld. Inderdaad, bovenop een Roeselaarse postbus. Gek of geniaal?!
Zo. De plaatjes zijn geschoten. De post is geblogd. Mijn road to happiness zit er bijna op. Ik ben nu enthousiaster dan toen ik begon, maar dat komt misschien omdat ik voor het eerst sinds veel te lang nog eens vier dagen vrij heb. Maandag kom ik daarom nog eens terug voor een slotakkoord… en (Komen Eten-gewijs!) mijn punten voor hét boek van coach Johan.

Tot dan!
Het lees- en doe-boek ‘Enthousiaster leven in 5 dagen’ is volgens auteur Johan Driessens een must voor iedereen die een enthousiaster, gelukkiger en kwalitatiever leven wil leiden. Wil jij het net als ons proefkonijn proberen? Bestellen kan hier!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

